На главную страницу
» » Легендарны аўтамабіль ад Nissan - GT-R

Легендарны аўтамабіль ад Nissan - GT-R

Хуткасць суперкара


У "Нісане" запэўніваюць, што GT-R набірае хуткасць ад 0 да 100 км/ч за 3,5 с., праязджае чвэрць мілі за 11,7 с. і разганяецца да 310 км/ч. Гэтыя лічбы здольныя пахіснуць рэпутацыю такіх аўтамабіляў з прыстаўкай "супер", як Ferrari F430, Lamborghini Gallardo або Porsche 911 Turbo. І ужо сапраўды яны засланяюць паказчыкі ўсіх ранейшых версій GT-R, якія сыходзяць каранямі ў мінулае стагоддзе - аж да самога першага Skyline GT-R у кузаве PGC10, які быў выпушчаны ў 1969 годзе.
Легендарны аўтамабіль ад Nissan - GT-R

А яшчэ "Нісану" атрымалася абагнаць галоўнага канкурэнта сваёй новай мадэлі - Porsche 911 Turbo, які японцы выкарысталі падчас распрацоўкі GT-R у якасці эталона. Нягледзячы на тое, што 911 Turbo разганяецца да сотні і праязджае 402 м ледзь хутчэй (3,4 з і 11,6 з адпаведна), GT-R усё жа абагнаў яго на Паўночнай пятле Нюрбургрынга падчас сумесных тэстаў.
І у адрозненне ад усіх папярэдніх пакаленняў GT-R, гэты аўтамабіль не пабудаваны на базе ўжо існуючай серыйнай машыны. GT-R упершыню ўяўляе сабой асобны пункт у мадэльным шэрагу кампаніі, і да астатніх мадэляў "Нісана" ён мае адносіны не больш, чым Porsche 911 - да Volkswagen Beetle.
Легендарны аўтамабіль ад Nissan - GT-R

Але пры гэтым вытворца ўсталяваў на гэты ўзор аўтамабільнага мастацтва зусім невысокі кошт - у Штатах яна будзе складаць каля 80 000 даляраў. Вядома, кошт невысокая толькі адносна, але пакупнік за свае грошы атрымае максімум магчымага, і нават трохі немагчымага. Як і Corvette Z06, GT-R можна назваць вельмі выгаднай і ў той жа час магутнай купляй.

Знакам знешне, не знакам усярэдзіне


Знешні выгляд гэтага аўтамабіля ні для каго не стаў сюрпрызам - бо "Нісан" намякаў на будучы дызайн свайго флагмана амаль сем гадоў запар. Яшчэ ў 2001 году GT-R Concept даў зразумець, што ў машыны будзе агрэсіўная радыатарная рашотка чорнага колеру, пярэднія фары завостранай формы, мускулістыя крылы і спусцісты дах. Другі канцэпт-кар з аналагічнай назвай, паказаны ў 2006 годзе, адрозніваўся ад сучаснай серыйнай версіі мадэлі толькі дробнымі дэталямі ў абліччы бампераў і крылаў.
Легендарны аўтамабіль ад Nissan - GT-R

Адным словам, знешняе аблічча GT-R ужо нікога не здзівіла, а вось тое, што пад ім хаваецца, можна назваць сапраўднай інжынернай сенсацыяй.
Увесь адзіны апорны кузаў (уключаючы дах) зроблены з сталі, аднак наперадзе ў яго структуру ўплятаюцца некаторыя дэталі з вуглявалакна (напрыклад, мацаванні для радыятара). Пярэдні бампер і рашотка радыятара вырабленыя з лёгкага пластыка на аснове поліпрапілена. Пярэдняя падвеска на здвоеных незалежных рычагах цалкам алюмініевая, мацуецца да падрамніку, таксама з алюмінія. Рамкі абедзвюх дзвярэй таксама з гэтага металу, і таксама літыя. Алюміній выкарыстоўваецца таксама і для ашалёўкі капота, пярэдніх крылаў, дзвярэй і вечкі багажніка. У задняй частцы машыны ёсць ніжні дыфузар з карбона.
У выніку, хоць плошча паверхні кузава GT-R павялічылася ў параўнанні з іншым спартыўным купэ "Нісана" - 350Z - на 10%, маса неафарбаванага аўтамабіля ў той жа час на 10% менш. А яшчэ GT-R мае неверагодна нізкі каэфіцыент лабавага супраціўлення - 0,27.
У выніку, хоць плошча паверхні кузава GT-R павялічылася ў параўнанні з іншым спартыўным купэ "Нісана" - 350Z - на 10%, маса неафарбаванага аўтамабіля ў той жа час на 10% менш. А яшчэ GT-R мае неверагодна нізкі каэфіцыент лабавага супраціўлення - 0,27.Па даўжыні GT-R цалкам супадае з купэ Infiniti G37 - 465 гл. І абодва гэтых аўтамабіля маюць кампаноўку сядзенняў у салоне па тыпе "2+2". На гэтым падабенства двух купэ ад "Нісана" і яго люксавага брэнда сканчаецца. Колавая база GT-R (277,9 см.) на 7,1 см. карацей, чым у G37, а кузаў шырэй на тыя жа 7,1 см. (189,5 см). Да таго ж GT-R ніжэй купэ Infinity на 2,5 см. (137,2 см.). Адным словам, пераблытаць GT-R з G37 немагчыма.

Бездакорны матор


Шматлікія меркавалі, што на GT-R "Нісан" усталюе турбіраваную версію свайго ўжо шырока вядомага V-образника серыі VQ. Фактычна жа новы VR38, якім абсталяваны GT-R, мае такія жа адносіны да серыі VQ, як чалавек разумны - да аўстралапітэку. Гэта значыць нейкае падабенства ёсць, але на самай справе адзін з іх далёка сышоў па ўсходах эвалюцыі ад іншага.
Легендарны аўтамабіль ад Nissan - GT-R

VR38, уяўляючы сабой V6 з двума турбінамі і інтэркулерамі, збіраецца ўручную адным з 12 механікаў у спецыяльнай майстэрні "Нісана", і толькі пасля гэтага мантуецца на GT-R. Можна зразумець з назвы, працоўны аб'ём гэтага агрэгата складае 3,8 л. Блок у яго алюмініевы, і адтуліны цыліндраў у ім маюць плазменнае пакрыццё, дзякуючы якому таўшчыня паверхні ўшчыльнення паршнявых кольцаў складае ўсяго 0,15 мм. Даволі дзіўны падыход, бо звычайна вытворцы для тых жа мэт выкарыстаюць 2,6-міліметровыя металічныя гільзы цыліндраў. Аднак "Нісан" сцвярджае, што яго інавацыя дазваляе паменшыць вагу матора на 3 кг.
Галоўкі блокаў не ўяўляюць сабой нічога новага - звычайная кампаноўка з двума размяркваламі верхняга размяшчэння (DOHC). Пры гэтым кожны вал цыліндраў мае асобную ўпускную камеру і блок дросельнай засланкі. Вянчаюць канструкцыю дзве турбіны IHI. Яны лёгкія і вельмі хутка раскручваюцца. Вытворца абяцае дасягненне максімальнага крутоўнага моманту (60 кгс•м) у дыяпазоне 3200-5200 аб/мін, а пік магутнасці (473 л. з.) прыходзіцца на 6400 аб/мін.
Дарэчы, VR38 не толькі надзвычай брукаваны, ён яшчэ і прыгожы. Так прыгожы, што "Нісан" не стаў хаваць яго пад пластыкавым кажухом, а пакінуў пад капотам у адчыненым выглядзе.
Можна сказаць, што GT-R - гэта тая машына, якая, пазбаўляючыся кузаўных панэляў, становіцца толькі выдатней. Харызма гэтага японца не мае аналагаў.

Бездакорная трансмісія


"Нісан" стварыў унікальную, амаль чарадзейную трансмісію. Размешчаны ў заднім масту вузел скрынкі перадач выконвае таксама і функцыі звычайнага задняга дыферэнцыяла падвышанага трэння, уваходнага ў сістэму поўнага прывада.
Легендарны аўтамабіль ад Nissan - GT-R

Карданны вал з вуглявалакна працягнуты ад задняй часткі VR38 да маста, які круціцца на той жа хуткасці, што і матор. Трансмісія ўключае ў сябе 6-хуткасную скрынку перадач з падвойным счапленнем, па сваёй канструкцыі падобную на распрацоўку "Аўдзі" - DSG. Бартавы кампутар аналізуе самыя розныя параметры працы машыны - счапленне колаў з дарогай, вугал павароту колаў, хуткасць язды і гэтак далей - і ў адпаведнасці з імі карэктуе размеркаванне крутоўнага моманту паміж пярэдняй і задняй воссю. Пры гэтым да пярэдніх колаў ён перадаецца па асобным маленькім вале, выкананаму з вуглявалакна, які размешчаны вышэй і правей ад галоўнага кардана.
Размеркаванне крутоўнага моманту паміж асямі пераглядаецца бартавым кампутарам кожныя 0,2 с. і можа змяняцца ў межах суадносін ад 50/50 да 100-адсоткава задняга прывада.
Скрынка можа працаваць у цалкам аўтаматычным рэжыме, але найбольшае задавальненне можна атрымаць, калі скарыстацца пялёсткавымі перамыкачамі хуткасцяў на рулі. "Нісан" абяцае хуткасць пераключэння не ніжэй, чым у балідаў "Формулы-1", прычым пераход на паніжаную суправаджаецца сінхроннымі імпульсамі падачы газу, інтэнсіўнасць якіх залежыць ад абарачэнняў рухавіка. Яны ўраўноўваюць паміж сабой хуткасць матора і трансмісіі, яшчэ больш паскараючы пераключэнне перадач.

Узважана і складана


Вядома жа, Nissan GT-R абсталяваны падвескай гоначнага класа, укамплектаванай падвойнымі рычагамі з літога алюмінія па ўсім чатыром вуглам кузава. І яна можа працаваць у трох рэжымах: "R" ("Race"), "S" ("Sport") і "C" ("Comfort") - назвы кажуць самі за сябе, можна толькі дадаць, што па змаўчанні ўключаны рэжым "S". Дапаўняюць падвеску амартызатары Bilstein DampTronic, якія былі створаныя адмыслова для GT-R.
Легендарны аўтамабіль ад Nissan - GT-R

"Нісан" заяўляе, што GT-R прадэманстраваў самыя лепшыя паказчыкі тармажэння за ўсю гісторыю абавязковых выпрабаванняў новых аўтамабіляў у Японіі. Масіўныя 15-цалевыя тармазныя дыскі з перфарацыяй, дапоўненыя 6-поршневымі суппартамі Brembo наперадзе і 4-поршневымі ззаду, здаецца, здольныя кінуць выклік законам фізікі. Націсніце на педаль тормазу, і машына павінна спыніцца ці ледзь не ззаду таго месца, дзе знаходзілася да гэтага.
Легендарны аўтамабіль ад Nissan - GT-R

GT-R абсталяваны ўстойлівымі да праколаў шынамі памеру 255/40ZR20 наперадзе і 285/35ZR20 ззаду. Што дакранаецца іх вытворцы, то гэта альбо Bridgestone, альбо Dunlop. Пры гэтым - ізноў жа па словах "Нісана" - у іх мякчэйшыя бакавіны, чым у астатніх сучасных мадэляў шын, устойлівых да праколаў. А яшчэ іх напаўняюць на заводзе азотам, а не звычайным паветрам, якім мы ўсе дыхаем. Дзякуючы гэтаму ціск у колах не змяняецца пад уплывам вільготнасці (прыём, запазычаны з аўтаспорту).
Легендарны аўтамабіль ад Nissan - GT-R


Модны гаджэт


Сапраўды кажучы, заднія сядзенні ў салоне GT-R відавочна не прызначаныя для дарослых людзей. Затое там можна перавозіць дзяцей або сумкі. З іншага боку, кіроўца і пярэдні пасажыр відавочна не адчуюць сябе абдзеленымі ўвагай распрацоўнікаў. Абодва атрымаюць па эрганамічным крэсле, а пад рукой у іх заўсёды будзе шмат элеганых кнопак і рычажкоў.
Самай прыкметнай часткай інтэр'еру з'яўляецца шматфункцыянальны дысплей, размешчаны збоку ад прыборнай панэлі. Японцы выхваляюцца тым, што яго стварылі ў той жа кампаніі, якая выпусціла серыю відэагульняў Gran Turismo - Polyphony Digital.
Легендарны аўтамабіль ад Nissan - GT-R

Дысплей можа паказваць тэмпературу астуджальнай матор вадкасці, тэмпературу масла, ціск масла, ціск масла ў трансмісіі, ціск турбіны, размеркаванне крутоўнага моманту па асях, становішча дросельнай засланкі, вугал павароту колаў, бакавыя і падоўжныя перагрузкі. Дысплей можа захоўваць усе гэтыя дадзеныя з магчымасцю іх прагляду пасля паездак, уяўляючы сабой выдатная прылада ўдасканалення кіроўчага майстэрства. Дысплей можа нават падказваць аптымальныя рэжымы пераключэння перадач, калі кіроўца хвалюе эканомія паліва. Хоць, сапраўды кажучы, хто купіць падобны аўтамабіль з думкай аб эканоміі паліва?
Легендарны аўтамабіль ад Nissan - GT-R

Безумоўна, тут ёсць спадарожнікавая сістэма навігацыі, ёсць цэлая інфармацыйна-забаўляльная сістэма, здольная прайграць любы аўдыё- або відэафайл.

Абраз у мінулым, абраз у будучыні

Легендарны аўтамабіль ад Nissan - GT-R

Кожны квадратны сантыметр кузава Nissan GT-R - ад чатырох круглых стоп-сігналаў ззаду да сечанай рашоткі радыятара наперадзе - кажа аб пэўнасці "Нісана" магутнасці, хуткасці і спадчыне яго любімай мадэлі GT-R.
Яна была легендай у мінулым. Цяпер увесь мір чакае працягі гэтай легенды ў будучыні. Дакрануцца да яе - што можа быць лепш?

Добавить комментарий